Môj príbeh

Volám sa Milan Grochal.

Som masér a chiropraktik.

Pomáham ľuďom zbaviť sa bolesti, ako sú bolesti chrbtice, kĺbov a rôznych iných časti tela.

K dnešnému dňu mi mojimi rukami prešlo viac ako 15 000 klientov.

Ku každému klientovi mám osobný a individuálny prístup. Klienta si vyšetrím a hľadám príčiny jeho problému (bolesti). Po zistení príčin ich rôznymi postupmi a technikami následne odstránime, čím sa odstráni klientov problém (bolesť).

Keď prídu ľudia s bolesťou k lekárovi, mnohokrát sú prekvapení a rozčarovaní, ako prebieha ich vyšetrenie a liečba.
Chodia od vyšetrenia k vyšetreniu, od dverí ku dverám a čakajú dlhé hodiny, kým prídu na radu a mnohokrát sú vyšetrenia čiastkové a nie komplexné.
Keď im predpíšu odborné vyšetrenia, ako je napr. počítačová tomografia (CT), magnetická rezonancia (MR), tak na ne čakajú niekoľko dni, až týždňov.

Ak sa už konečne nájde príčina, pacientovi nie je vysvetlené, prečo vznikol jeho zdravotný problém (bolesť) a mnohokrát nerozumie a nechápe celému liečebnému procesu.
Tým môže dochádzať k tomu, že pacient si nevedome môže poškodzovať, čí sťažuje a predlžuje liečebný proces.

Keď sa už pacient, po rôznych vyšetreniach a rôznych liečebných zákrokoch dostane k odbornému personálu, ako sú fyzioterapeuti, maséri, rehabilitačný pracovníci. Tak pre ich nízky stav personálu a veľký počet pacientov sa nemôže daný pracovník jednotlivému pacientovi dostatočne venovať.

V konečnom dôsledku sú pacienti mnohokrát nespokojní a frustrovaní s vyšetrením a liečbou ich zdravotného problému.

Keď som pracoval v nemocnici na oddelení rehabilitácie ako masér, deň čo deň som zažíval, že pre veľký počet pacientov som sa im nemohol dostatočne  venovať a to hlavne z časových dôvodov.
Tým dochádzalo k tomu, že som pacientom nemohol podať adekvátny liečebný výkon, ktorý som chcel, aby mu pomohol.
To mi postupom času, začalo čoraz viac vadiť, moja práca ma postupne prestavala baviť, pretože som v tom nevidel význam a zmysel a pacientom sa ich zdravotný stav nezlepšoval tak, ako by sa mal.

Preto som sa rozhodol, že z nemocnice odídem a založím si vlastné masážne zariadenie.
V lete roku 2000 som si vybavil živnosť a otvoril som si masérsku ordináciu. Začal som pracovať a venovať sa svojim pacientom tak, ako som najlepšie vedel a mohol, ale napriek tomu som stále cítil, že tomu stále niečo chýba.

Keď prišiel rok 2008 a s ním finančná kríza, pacientov začalo ubúdať, až som sa dostal do bodu, kde náklady na prevádzku boli vyššie ako príjmy a už som vážne uvažoval, že budem musieť v blízkej dobe ordináciu zavrieť a budem sa musieť opäť zamestnať v nejakom rehabilitačnom zariadení.

To ma opäť veľmi frustrovalo, že znovu budem musieť robiť to, v čom nebudem vidieť zmysel svojej práce.
Celé týždne som chodil, ako bez ducha a premýšľal som, čo tomu chýba, kde robím chybu, aj keď sa svojím pacientom venujem tak, ako najlepšie viem.

Až jeden večer, keď som ležal v posteli, pozeral do stropu a uvažoval som nad celým tým problémom, začal som sa dávať do polohy pacienta a začal som uvažovať, ako pacient.

Vtedy mi to došlo, vtedy som to pochopil.

Pochopil som, že sa síce venujem pacientovým zdravotným problémom, ale nevenujem sa mu, ako človeku.

Ide o to, že mu nevysvetľujem, prečo vznikol jeho zdravotný problém, ako môže on ako pacient aktívne k rýchlejšiemu odstráneniu jeho problému a hlavne, ako mu môže predchádzať.

Od toho dňa som začal s pacientmi hlbšie preberať ich zdravotné problémy, zapájať ich do liečebného procesu, ukazovať a vysvetľovať im príčiny ich ochorenia, čím vznikalo medzi mnou a pacientom určité prepojenie a dôvera.
Pacient začal cítiť, že sa o neho zaujímam, ako o človeka a nie iba o niekoho, kto má nejaký zdravotný problém.

Tým, že som zmenil prístup k mojim pacientom, začal som u nich získavať dôveru a oni ma začali odporúčať svojim blízkym a známym.

Postupne začalo ku mne chodiť čoraz viac a viac pacientov, z ktorých mnohí sa postupne stali aj moji známi a priatelia.

Pacienti, ktorí pochopili príčinu svojho ochorenia a aktívne sa zapájali do liečebného procesu sa s radosťou a dôverou vracajú, či už na masáž, alebo na konzultáciu, pretože pochopili aj to, aký veľký význam má prevencia, aby sa opäť nedostali do stavu v ktorom boli.

Mnoho ľudí si myslí, že im masáž nepomôže, preto radšej trpia a užívajú rôzne tabletky od bolesti.
Neuvedomujú si, že existuje viacero druhov masáži a že odborne vyškolený masér dokáže masáže a ich techniky ušiť na mieru danému pacientovi, čím môže odstrániť jeho zdravotný problém.
Taktiež vie určiť, či je pre daný zdravotný problém masáž účinná, alebo nie je účinná.
U mnohých ľudí stále prevláda názor, že masáž nie je pre nich, že je to niečo nadštandardné, alebo zbytočné.

Ale masáž pôsobí na telo veľmi blahodarne a nie len tým, že uvoľní stuhnuté svalstvo, ale tiež rozbieha krvný a lymfatický systém, zlepšuje metabolizmus, čím pomáha aj vnútorným orgánom, ako je srdce, pečeň, obličky a iné orgány, ale taktiež pôsobí aj na psychiku človeka, čím nastáva celková regenerácia organizmu.

V dnešnej neistej dobe bolesť tela a hlavne bolesť chrbtice výrazne znižujú kvalitu, komfort a životnú úroveň človeka. Preto je veľmi dôležité dbať hlavne na prevenciu, ako neskôr po dlhodobých bolestiach absolvovať operáciu.

Tipy: Ako predchádzať bolestiam tela, chrbta a chrbtice.

  1. Vyhľadajte vo svojom okolí fundovaného odborníka (masér, fyzioterapeut, rehabilitačný pracovník, …..), ktorí vám ukážu, ako správne držať telo, sedieť, dvíhať a prenášať ťažké veci.
    Taktiež vám ukážu cviky, ktoré vám môžu pomôcť, pri vašom zdravotnom probléme.
  2. Zaraďte do svojho životného štýlu aktívny pohyb aspoň 2 – 3x do týždňa. Ide o pohybovú aktivitu, ktorá trvá minimálne 20 minút, ideálne 40 – 60 minút. Môžu to byť rôzne športy, ale aj nepretržitá chôdza (prechádzka).
  3. Robte strečing, ktorým si pretiahnete celé telo.
  4. Využívajte masáže, ktoré vám uvoľnia stuhnuté a stiahnuté svaly, ale tiež pôsobia blahodarne na celý organizmus.
  5. Vyhýbajte sa chladu a prievanu, najmä, keď sa spotíte.

Ak budete chcieť, môžete využiť moje služby a rady.